Strategii de august. Cum transformă recrutorii sezonul estival în sezon de headhunting?

Pentru mulți antreprenori, cea mai importantă decizie în luna august e dacă vor „cu gheață sau fără gheață”. Între timp, recrutorii fac mutări strategice importante. Dacă ai o ofertă de job bine gândită, e un moment foarte bun să faci headhunting. 

Nu lăsa pe septembrie ce poți face mai bine și mai eficient în august

Dacă luna august ar avea un slogan, acesta ar fi „hai să lăsăm x pe septembrie”. 

Dacă nu ai o activitate sezonieră, atunci probabil că luna august a devenit butonul de pauză și pentru compania ta. La final de vară, o mare parte dintre furnizori, clienți și angajați intră în vacanță. Asta pune pe pauză majoritatea proiectelor mari.

Pentru unii august e o lună de relaxare. Pentru alții, este o lună care îi îndeamnă să exploreze piața locurilor de muncă. Candidații au mai mult timp să-și proiecteze noi orizonturi profesionale. Angajatorii „profită” de faptul că ceilalți jucători din piață și-au luat piciorul de pe accelerație în perioada aceasta.

August, luna în care angajații sunt 100% stăpâni pe timpul lor

Fie că și-au luat concediu sau nu, angajații au mai mult timp la dispoziție și sunt mai motivați să facă schimbări în carieră.

Au mai mult timp de reflecție. Vacanțele ne scot din rutina de zi cu zi și ne dau timp să ne punem întrebările care contează. În astfel de momente, un anunț de angajare s-ar putea să-i întâlnească pe posibilii angajați pe picior de plecare din actuala firmă.

Își folosesc timpul să caute oferte noi. Pentru angajații focusați pe carieră, perioada de vacanță e un moment bun să își șteargă CV-ul de praf. Au la dispoziție două săptămâni în care pot să își lărgească rețeaua de business și să caute oferte. Pe lângă asta, au timp să-și programeze interviuri fără să fie nevoiți să-și ia zile libere suplimentare.

Au mai multe ocazii de networking. Ieșirile și petrecerile din perioada asta le dau șansa să facă networking și să afle de oferte de joburi de la prieteni, rude și cunoștințe. O mare parte din recrutări se fac prin așa-numitul word of mouth, zvonistica răspândită de angajați. „Știu eu o ofertă bună” e un subiect bun de discuție pe o terasă cu prietenii.

Își dau seama că riscă să intre în burnout. După o pauză de câteva zile sau săptămâni, angajații pot să-și dea seama că în tot timpul anului au fost în prag de burnout. După concediu, mulți dintre ei sunt foarte motivați să găsească joburi care le oferă mai mult timp liber sau un salariu mai bun.

Și-au încheiat proiectele. Faptul că multe proiecte mari se încheie înainte de luna august le dă un moment bun de ieșire din firmă. Dacă vor să caute noi orizonturi, finalul de proiect e un moment bun și pentru ei și pentru firmele cu care lucrează.

Au așteptat să-și consume toate zilele de concediu restante.  E un moment excelent pentru angajați să-și lichideze zilele de concediu, iar unii dintre ei se întorc la birou cu demisia scrisă. 

O lună strategică pentru atragerea de noi talente

La RecruiterOne, am încheiat cele mai multe contracte în lunile august și decembrie, atunci când recrutorii spun „este perioada concediilor”. Perioadele de concediu sunt momente foarte bune să fii contrarian și să faci precis lucrurile pe care competitorii nu le fac.

Ai șansa să îți alegi primul din rândul proaspeților absolvenți. Mulți studenți și absolvenți valoroși își caută de lucru în această perioadă. Dacă ești în căutare de juniori, e un moment excelent să postezi anunțuri de angajare dedicate lor. 

Ai mai puțină concurență pentru atenția angajaților. În august apar cele mai puține anunțuri de angajare. Multe companii și-au încetinit activitatea, așa că ai ocazia să atragi talente fără prea multă concurență.

Vei avea o listă de candidați de top pentru toamnă. Recrutarea în luna august, când ai activități mai lejere, îți permite construirea unei baze solide de angajați pe care poți să-i angajezi rapid odată ce activitatea companiei crește în toamnă.

Folosești mai eficient resursele interne. Într-o perioadă mai liniștită, resursele interne pot să fie folosite mai eficient pentru recrutare, fără să-ți perturbe alte activități importante ale companiei.

Îmbunătățești coeziunea echipei. Recrutarea în perioade liniștite le permite noilor angajați să se integreze mai ușor și să construiască relații mai solide cu echipa existentă.

Pașii esențiali pentru a-ți lansa și simplifica o campanie de recrutare de vară

Ca antreprenor, poate să fie frustrant să-ți planifici o campanie de recrutare în luna august, când ai prefera să-ți planifici concediul. E o provocare să-ți concentrezi energia pe găsirea oamenilor potriviți când mintea ta e pe marginea piscinei.

Un recrutor bun îți va planifica recrutarea din timp. Până în luna august, campania ta ar trebui să fie deja definită. Îți știi obiectivele, ai făcut un profil al candidatului ideal și ai determinat clar care sunt canalelele pe care urmează să comunici. De la anunțurile de angajare și până la strategie, ai deja campania planificată, iar în luna august doar apeși butonul de lansare.

Stabilește din timp un plan de interviuri și teste. Profilul candidatului ideal ar trebui să-ți dea o idee destul de clară despre abilitățile pe care vrei să le testezi și despre felul în care vrei să le testezi. Discută cu recrutorul despre variantele simplificate și rapide de testare. 

Adaptează-ți caldenarul. Fii flexibil când vine vorba de interviuri și teste. Oferă-le candidaților variante de orar, inclusiv în afara programului standard de lucru sau în weekend. Fii pregătit să oferi interviuri online sau telefonice, în funcție de preferințele și posibilitățile candidaților. Adaptarea calendarului nu e doar o curtoazie față de candidați, ci și o strategie de a-ți atinge obiectivele de recrutare. 

Ia în considerare recomandările de la angajații tăi. Perioada de vacanță poate să fie un moment bun să găsești candidații pasivi. Chiar dacă nu caută locuri de muncă în mod activ, pot fi interesați de oportunități. Cea mai bună sursă de candidați pasivi poate deveni cercul social al angajaților tăi. Încurajează-i să-ți facă recomandări.

Creează un sentiment al urgenței. Subliniază beneficiile de a se alătura echipei tale cât mai repede. De exemplu, discută despre proiecte interesante care urmează să înceapă sau despre oportunități de colaborare atractive. E bine să stabilești un termen limită până la care accepți aplicații. Astfel, procesul tău de recrutare e mai bine organizat, iar candidații sunt mai motivați să aplice imediat.
Păstrează-ți brandul intern activ tot anul. Un brand intern puternic, care reflectă valorile, cultura companiei și misiunea acesteia, poate să-ți atragă cei mai minunați candidați. Când o companie reușește să cultive un sentiment de apartenență și mândrie în rândul angajaților, acest entuziasm se propagă în mod natural și către exterior. Prin proiectarea acestui brand intern pe platformele de social media, la evenimente și în toate interacțiunile cu publicul, compania devine dintr-o dată mult mai atrăgătoare. În felul acesta, compania nu mai trebuie să înceapă de la zero în a convinge candidații, ci doar să le ofere un motiv în plus să se alăture echipei.

În încheiere

Luna august se simte ca un fel de perioadă de tranziție pe piața muncii. Este asociată cu sezonul de concedii, iar asta înseamnă că recrutarea e în mare parte pusă pe pauză. 

În realitate, poate să fie o lună a transformărilor profesionale pe care multe companii o ratează. De fapt, un proces de recrutare bun nu e unul aglomerat, ci unul bine targetat. Dacă ai reușit să atragi candidatul care se potrivește perfect pe job, contează mai puțin dacă l-ai recrutat din 10 sau din 600 de aplicanți. 

Ceea ce realmente este important este să ai timp să îl încorporezi în echipă, să îi faci instructajul și să îi oferi tot suportul de care are nevoie pentru a fi productiv în noua sa poziție.

Nu ai găsit nimic pe placul tău?


    Vrei să faci parte din echipa noastra?